O nas

Gabinet Dobra Nowina to miejsce stworzone z myślą o najmłodszych, w którym każde zgłaszające się dziecko uzyska wsparcie, pomoc oraz zrozumienie.

Każde dziecko ma w sobie wiele zasobów, które drzemią pod przykryciem czekając na ich odkrycie, gdyż każdy jest niepowtarzalny i wyjątkowy.

“Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz, jeśli nie wie – wytłumacz, jeśli nie może – pomóż.”

Nasz zespół

Elżbieta Kowalczyk-Małczyńska - prowadząca gabinet

mgr Elżbieta Kowalczyk-Małczyńska pedagog specjalny, oligofrenopedagog, pedagog-terapeuta

Uzyskała dyplom pedagoga specjalnego na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie na Wydziale Nauk Humanistycznych na kierunku Pedagogika w zakresie pedagogiki specjalnej – rewalidacja. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe w zakresie Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, oraz różnorodne kursy doskonalące w zakresie pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. Dodatkowo Terapeuta Ręki – Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia (diagnoza, terapia, masaż) i terapeuta Treningu Umiejętności Społecznych (TUS).

Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z różnymi trudnościami i dysfunkcjami, wykonuje badania pedagogiczne baterią testów dla dzieci szkolnych i przedszkolnych na potrzeby placówek oświatowych.

Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W swojej pracy kieruje się przede wszystkim postawą otwartości, uważności i szacunku. Pomaga swoim podopiecznym zdobywać nowe umiejętności komunikacyjne oraz rozwijać ich samodzielność. Praca jest jej pasją a problemy podopiecznych nauczyły ją wyrozumiałości . Ważne jest aby stwarzać atmosferę zaufania i szacunku. Korzysta z wielu metod i technik terapeutycznych ponieważ uważa, że każde dziecko jest inne i potrzebuje indywidualnego podejścia.  Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe uczestnicząc w licznych szkoleniach.  Obecnie pracuje jako nauczyciel-wychowawca w szkole podstawowej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i autyzmem, poza tym prowadzi gabinet terapeutyczny „Dobra Nowina” i współpracuje ze szkołą specjalną w Wołominie świadcząc usługi  w programie „Za życiem”.

Prywatnie szczęśliwa matka i żona, miłośniczka dobrej książki i dobrego kina. 

Lipnicka Anna

pedagog specjalny, pedagog wczesnej interwencji, oligofrenopedagog

Uzyskała dyplom magistra na Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku Pedagogika resocjalizacyjna.
Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe:

  • Wczesna Interwencja – Pomoc Dziecku i Rodzinie – w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju, w tym dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i opieki nad małym dzieckiem
  • Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i rehabilitacji  osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu


Obecnie kończy studia podyplomowe na kierunku Terapia pedagogiczna.
Dodatkowo ukończyła różne kursy i szkolenia m.in.

  • Problematyka wczesnej interwencji i zdrowia psychicznego małych dzieci
  • Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu
  • Diagnoza i terapia ręki – I i II stopnia
  • Stosowana analiza zachowania: Metody pracy z dziećmi z autyzmem
  • Trening jedzenia : praca z dzieckiem prezentującym wybiórczość pokarmową i inne trudności z karmieniem
  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu


Swoje doświadczenie zdobyła pracą w przedszkolu i w szkole.
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum i dziećmi mającymi trudności edukacyjne.
Jej pasją jest pomaganie dzieciom i ich rodzinom w przezwyciężaniu trudności edukacyjnych, wychowawczych.
Zajmuje się diagnozą i  terapią dzieci z trudnościami edukacyjnymi jak i również wsparciem w procesie edukacyjnym, wychowawczym.
Prywatnie mama 3 latka i 9 latki.

Małgorzata Święcka

Terapeutka integracji sensorycznej, pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki, trener TUS (Treningu Umiejętności Społecznych)

Od ponad 30 lat pracuje z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym. Nauczyciel dyplomowany pełniący funkcję nauczyciela współorganizującego kształcenie dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej.
Absolwentka wydziału pedagogiki i studiów podyplomowych w zakresie Edukacji początkowej i Reedukacji na Uniwersytecie Warszawskim.
W 2012 r. ukończyła studia podyplomowe w zakresie integracji sensorycznej na wydziale pedagogicznym w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie. Przeprowadza diagnozy rozwoju procesów SI i prowadzi indywidualną terapię integracji sensorycznej.
Zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci w wieku 3 -15 lat.
Jako terapeuta ręki „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – diagnoza, terapia, masaż”, usprawnia precyzyjne ruchy rąk, dłoni i palców.
Projektuje i prowadzi zajęcia rozwijające umiejętności społeczne, umiejętności radzenia sobie z uczuciami i ze stresem „Trening Umiejętności Społecznych” (TUS).
Prywatnie szczęśliwa babcia, kochająca taniec i śpiew.

LOGOPEDA Paula Wołosik

Dyplomowany logopeda ogólny i kliniczny, nauczyciel języka polskiego, certyfikowany trener umiejętności społecznych, certyfikowany terapeuta ręki.

Ukończyła kierunek logopedia ogólna i kliniczna realizowany na Uniwersytecie Warszawskim oraz Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Ma doświadczenie w pracy zarówno z dziećmi, jak i z dorosłymi. Praktykę zawodową zdobyła m.in. na oddziałach neonatologicznych, neurologicznych i dziecięcych Szpitala Dziecięcego przy ul. Niekłańskiej oraz szpitali przy ul. Banacha i ul. Lindleya. Dodatkowo odbywała praktyki z osobami dorosłymi po udarach, ze schorzeniami neurologicznymi oraz po laryngektomii (Klinika Otolaryngologiczna Szpitala przy ul. Banacha).
Prowadziła diagnozę i terapię dzieci i młodzieży w licznych placówkach prywatnych i oświatowych m.in.: Poradnia Logopedyczna LOGANN, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna TOP, Szkoła Podstawowa nr 255 w Warszawie, Przedszkole „Maluch” w Nadarzynie, Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna przy ul. Otwockiej w Warszawie. Z racji zainteresowania tematyką autyzmu dodatkowo odbyła staż w Przedszkolu „Kamyk Zielony” w Warszawie.
Ze względu na szczególne zainteresowanie tematyką autyzmu oraz opóźnionego rozwoju mowy obecnie pracuje w przedszkolu terapeutycznym „Happy Kids Place”, gdzie na co dzień zajmuje się terapią dzieci ze spektrum. Dodatkowo prowadzi zajęcia z dziećmi neurotypowymi w prywatnym przedszkolu „Jutrzenka” skupiając się na terapii dyslalii. Stale podnosi swoje kwalifikacje poprzez uczestnictwa w szkoleniach logopedycznych i rozwija swój warsztat pracy.